Nitrocharger โช้คอัพ

During the development of Old Man Emu’s Nitrocharger shock absorbers, Ride Control Engineers tailor shock absorber valving to work with the different springs in the range, often resulting in multiple shock absorber options for each vehicle.

Old Man Emu Nitrocharger is a twin-tube design with the outer reserve tube providing protection to the internal components off road. Nitrocharger represents an excellent upgrade opportunity for any 4WDer seeking an increase in vehicle control and comfort, increased ride height, and load carrying capability.

Old Man Emu offers a complimentary Front Axle Load Capacity Upgrade for a series of popular 4WDs with every full suspension installation

โช้คอัพ Nitrocharger Sport

HIGH FLOW PISTON

การออกแบบที่ลื่นไหลช่วยลดการเติมอากาศและอุณหภูมิน้ำมันสูงช่วยเพิ่มประสิทธิภาพการทำงานของโช้คอัพภายใต้สภาวะที่รุนแรง

การบีบอัดแบบหลายแผ่น

ดิสก์ valving หกแผ่นให้ตัวเลือกการไหลที่มากขึ้นเพื่อประสิทธิภาพsteeringและการจัดการสูงสุด

HIGH QUALITY OIL

สูตรน้ำมันประสิทธิภาพสูงที่ออกแบบมาเพื่อต้านทานการซีดจางและการเติมอากาศเพื่อเพิ่มความทนทานและประสิทธิภาพการทำงานของโช้คอัพ

แก๊สไนโรเจน

เพิ่มช่วงอุณหภูมิในการทำงานและปรับปรุงการไหลของน้ำมันผ่านทางวาล์วเพื่อให้มั่นใจถึงประสิทธิภาพสูงสุด

คุณสมบัติ

Nitrochargersport_cutaway1

Bushings เฉพาะยานพาหนะ

bushing ออกแบบมาเฉพาะยานพาหนะ คุณภาพสูงผลิตจาก วัสดุ polyurethane และ ยาง เพื่อยืดอายุการใช้งาน

Bushings เฉพาะยานพาหนะ

bushing ออกแบบมาเฉพาะยานพาหนะ คุณภาพสูงผลิตจาก วัสดุ polyurethane และ ยาง เพื่อยืดอายุการใช้งาน

โล่ดิน

แผ่นกันกระแทกโพลีอะไมด์ที่ทนทานตอแรงกระแทกให้การป้องกันเพิ่มเติมจากเศษหินและเศษนอกถนน

ก้านลูกสูบ

ก้านลูกสูบโครเมี่ยมชุบแข็งที่แรงพิเศษสุด 18 มม. ได้รับการออกแบบมาเพื่อจัดการกับภาระที่หนักและการเดินทางที่ยากลำบาก 4 x4

ซีลป้องกันน้ำมันรั่วที่มีความหน่า 3 ชั้น

ซีลที่ทนทานและมีขนาดใหญ่ประกอบด้วยการออกแบบวาล์วตรวจสอบการกักเก็บก๊าซเพื่อกำจัดความเสียหายที่ปนเปื้อนในขณะที่ให้การกักเก็บก๊าซและน้ำมันที่โดดเด่น

แหวนสลิป

แหวนสลิปบรอนซ์เทฟลอนผสมช่วยให้มั่นใจได้ถึงประสิทธิภาพการทำให้หมาด ๆ ที่สม่ำเสมอและสม่ำเสมอยิ่งขึ้นโดยให้การควบคุมการไหลของน้ำมันที่ดีขึ้นระหว่างแกนและแกนนำ

คู่มือคัน

ขนาดใหญ่และแรงเสียดทานต่ำ บุชเทฟลอนชุบด้วยทองแดง เพื่อความทนทานที่ยาวนาน

แก๊สไนโรเจน

เพิ่มช่วงอุณหภูมิในการทำงานและปรับปรุงการไหลของน้ำมันผ่านทางวาล์วเพื่อให้มั่นใจถึงประสิทธิภาพสูงสุด

ลูกสูบไหลสูง

การออกแบบที่ลื่นไหลช่วยลดการเติมอากาศและอุณหภูมิน้ำมันสูงช่วยเพิ่มประสิทธิภาพการทำงานของโช้คอัพภายใต้สภาวะที่รุนแรง

เทคโนโลยี Dual-Stack Deflective Disc

รีบาวด์ที่ทนทานและการบีบอัดแผ่นดิสก์หลาย deflective ซ้อนกันที่ด้านข้างของลูกสูบไหลฟรีทั้งสองช่วยให้ตัวเลือกการปรับแต่งที่ไม่มีที่สิ้นสุด

น้ำมันคุณภาพสูง

สูตรน้ำมันประสิทธิภาพสูงที่ออกแบบมาเพื่อต้านทานการซีดจางและการเติมอากาศเพื่อเพิ่มความทนทานและประสิทธิภาพการทำงานของโช้คอัพ

หลอดเกจวัดสำรอง

เกจวัดเหล็กหนา (1.6 มม.) มีประสิทธิภาพมากกว่า 23% มากกว่าผนังท่อ 1.3 มม. ทั่วไปเพื่อป้องกันชิ้นส่วนภายในจากความเสียหายของหิน

การบีบอัดแบบหลายแผ่น

ดิสก์ valving หกแผ่นให้ตัวเลือกการไหลที่มากขึ้นเพื่อประสิทธิภาพsteeringและการจัดการสูงสุด

Nitrocharger Shock Tuning

Do you have any idea what goes into developing a shock absorber for a new model? Stu and Mark take us through some of what’s involved in the video below where they discuss the development and tuning of the Suzuki Jimny shock absorbers.

 

Explore more about Nitrocharger

  • Mono tube vs twin tube shocks

    ตามชื่อที่แนะนำ ท่อคู่มีท่อภายในท่อที่สองภายในโช๊คเพื่อแยกน้ำมันและก๊าซไนโตรเจน นี่เป็นเทคโนโลยีที่ได้รับการพิสูจน์แล้วว่าทำงานได้ดีมาก แต่มีข้อจำกัดเกี่ยวกับปริมาตรน้ำมันและความสามารถในการปรับแต่ง เนื่องจากลูกสูบและปริมาตรภายในโดยรวมมีขนาดเล็กลงเนื่องจากต้องติดตั้งท่อที่สอง โช้คอัพแบบท่อเดี่ยวเป็นแบบตัวถังเดี่ยว ซึ่งใช้ลูกสูบลอยที่ด้านบนของตัวโช้คเพื่อแยกน้ำมันและก๊าซไนโตรเจน ซึ่งช่วยให้มีน้ำมันอยู่ภายในโช้คอัพได้มากขึ้น ซึ่งไม่เพียงจำกัดการซีดจางของแรงกระแทก แต่ยังเพิ่มขนาดโดยรวมของลูกสูบอีกด้วย การเพิ่มขึ้นนี้ทำให้วิศวกรของเรามีขอบเขตกว้างขวางในการปรับแต่ง ทำให้เราสามารถปรับแต่งรถของคุณได้อย่างสมบูรณ์แบบ

  • Extra comfort - both on and off road

    Old Man Emu’s Ride Control Engineers spent countless hours in design and testing to ensure Nitrocharger valving is precisely matched to an OME spring selection that is right for the accessories fitted to your vehicle, as well as your load requirements.

    Testing is carried out both in the field with sophisticated data logging equipment, as well as inside the OME laboratory using shock dynamometers to ensure durability under all conditions. With Nitrocharger’s vehicle specific valving technology, owners will experience improvements in both ride control and comfort whether it be on or off road.

  • Compression and Rebound damping

    การยุบตัวและการคืนตัวคืออะไร?

    Damping refers to the slowing of the shock absorber’s oscillation. This is controlled by a series of valves that slow the movement of the hydraulic fluid through the piston. Valving controls the movement of the pistons both during compression and rebound strokes.

    การปรับเปลี่ยนเหล่านี้จะมีผลต่อยานพาหนะอย่างไร?

    Adjusting the compression valving has an effect on how comfortable or firm the suspension is when the suspension of the vehicle compresses. Too firm and the vehicle will feel every bump and ripple in the road surface as the shock tries to prevent the spring from freely compressing. Too soft and the ride will become more comfortable, however, more body roll can be felt when tackling corners and the vehicle may nose dive during braking, resulting in less control. The suspension may also easily bottom out on the bump stops.

    Adjusting rebound valving effects the rate at which the shock allows the spring to return back to ride height once it has been compressed. Higher rate springs are used to maintain correct ride height when either accessories or greater constant loads are added to the vehicle. When these springs are compressed with greater load, the energy stored within the spring is also greater and requires extra damping control as it rebounds. Not enough rebound control may cause the shock absorber to top out, causing internal damage to the shock or allow the suspension to bounce numerous times after hitting an obstacle, resulting in less control of the vehicle.

ถามเกี่ยวกับใบเสนอราคา

กับ ARB ร้านค้า ผู้จัดเก็บสต็อก และผู้จัดจำหน่ายในกว่า 120 ประเทศทั่วโลก เป็นเรื่องง่ายที่จะได้รับใบเสนอราคาสำหรับสินค้าส่วนบุคคล Old Man Emu ช่วงล่างระบบสำหรับ 4WD ของคุณ

หากต้องการเริ่มต้นการยกแท่นขุดเจาะและปรับปรุงคุณภาพการขับขี่และการควบคุมรถ โปรดโทรหาร้านค้าในพื้นที่ของคุณวันนี้เพื่อทราบราคาของระบบกันสะเทือนแบบต่างๆ และอื่นๆ

ติดต่อร้านค้าในพื้นที่ของฉัน

ด้านบน
ภาษาไทยEnglish