การหน่วงที่ไวต่อความเร็วเทียบกับตำแหน่ง

12 , 2024

Speed sensitive damping is related to the damping force increasing as the speed of the shock’s movement increases. One of the benefits of speed sensitive dampers is that they provide a soft comfortable ride at low speeds but still give the driver control and confidence at high speeds like driving over corrugated roads and over potholes without much movement transfer through the car. Our OME Nitrocharger and MT64 shocks have been specifically tuned to operate in this way, to give you a comfortable ride at higher speeds and low speeds. 

โช้คอัพที่ปรับตามตำแหน่งมักพบได้บ่อยในรถแข่งออฟโรด เนื่องจากโช้คอัพจะปรับระดับการหน่วงได้แตกต่างกันตลอดการเคลื่อนไหวของโช้คอัพ แบ่งออกเป็น 3 ส่วน คือ โซนการขับขี่ โซนด้านบน และโซนด้านล่าง  

The ride zone is where the piston within the shock normally sits. It is a plush softer zone that eats up corrugation and small bumps. The End zone is when the shock is being compressed to is shortest state, whereas the top out zone is the shock extending out to the longest state (rebound). Position sensitive shock provide more damping in these zones to reduce body roll and prevent bottoming or topping out, it also gives the shock the flexibility to move more freely throughout the ride zone providing a more comfortable ride. 

OME Bp-51s ไม่เพียงแต่มีการหน่วงที่ไวต่อตำแหน่งและการหน่วงที่ไวต่อความเร็วในโช๊คอัพตัวเดียวเท่านั้น แต่ยังสามารถปรับการบีบอัดและการคืนตัวได้อย่างอิสระอีกด้วย ซึ่งจะช่วยให้ผู้ใช้ปรับแต่งการขับขี่ให้เหมาะสมกับสภาพภูมิประเทศและสถานการณ์ต่างๆ ได้อย่างละเอียด ตัวอย่างเช่น การไปจากถนนลาดยางไปจนถึงถนนทราย และการขับรถไปทำงานไปจนถึง {towing} สำหรับตั้งแคมป์ โช้คอัพ BP-51 ถือเป็นตัวหน่วงการสั่นสะเทือนขั้นสุดยอดในการควบคุมการขับขี่ 4×4 เป็นเรื่องที่น่าทึ่งจริงๆ ที่วิศวกร OME สามารถสร้างแดมเปอร์ที่มีเทคโนโลยีในระดับนี้ และสามารถใส่เข้ากับคอยล์โอเวอร์สตรัทที่พบได้ทั่วไปใน WD 4สมัยใหม่ได้